Pazar, Temmuz 07, 2013

After Earth ve World War Z (2013)

Bir takım engeller –kitaplar, filmler ve k-pop- yüzünden bir türlü giremedim ya Japon piyasasına… Hadi hayırlısı…

After Earth - Dünya: Yeni Bir Başlangıç

Yapımı : 2013 - ABD
Tür : Bilim Kurgu, Aksiyon
Süre: 106 Dak.
Yönetmen : M. Night Shyamalan
Yapımcı : Will Smith M. Night Shyamalan
IMDB puanı: 4.9

Aslında arkadaşlarımla gittiğimde asıl amacımız Dünya Savaşı Z’ye gitmekti. Ama saatini daha yakın görünce hadi diğerine gidelim dedik. Ben de daha önce o film için ablama söz vermiş olsam da artık yapacak bir şey yoktu. :D

Filmin hikâyesi Will Smith tarafından hazırlanmış. Adam üşenmemiş kendi oğlunu kahraman yapmış. :D Ve psikoloji okuyan ablamın düşüncesine göre de Jaden’ın psikolojisi bozulmuş. :D Ama buna katılıyorum. Çok kendini beğenmiş bir şey oldu. -.- Bir de neden kaşları sürekli küçük Emrah modunda çok merak ediyorum. 

Oldukça uzak bir gelecekte, dünya çoktan terk edilmiş falan, bu konuda anlaşalım. Will Smith ilk “hayalet” olan korucu komutan Jack’i oynuyor. Peki, hayalet olmak nedir? Filmde insanları öldüren “Ursa” isimli ütopik yaratıklar var. Bunlar görmüyor, duymuyor sadece insandaki feromon salgılayışına geliyorlar. Yani korku… Bu da ne demek, korkmazsan seni bulamazlar, onlar için hayalet olursun. Ve komutan Jack’in oğlu Kitai (Jaden Smith) de korucu olmak için elinden geleni yapıyor ama sınavları çok iyi olmasına rağmen “sahada çuvalladığı” için bir korucu olamıyor. Neyse, annesinin ısrarıyla Jack bu sefer giderken yanına Kitai’ı da alıyor. Şans bu ya yıldız fırtınasının içinde kalıyorlar falan filan gemi zorunlu iniş yapmak zorunda kalıyor. Nereye? Tabi ki dünyaya. Ancak geminin içinde de kilitli bir ursa var. Neyse inişten kasıt yere çakılmak bu arada. :D

Jaden uyandığında kendini bir enkazın içinde buluyor. Canlı insan ararken babası Will Smith’in ölmediğini görüyoruz. –Tabi ki, yoksa film çekilir mi? :D- Ancak iki bacağı kırılmış. Yanlarındaki sondaj ise çalışmıyor. Diğer sondaj uçağın kuyruğunda ama uçağın başı farklı, kuyruğu farklı yerde… Dahası ursa da kuyruktaydı.  Tabi ki ne olacak küçük korkak Kitai’ımız gidip alacak. Böylece Kitai’ın yolculuğu başlıyor. Ama zaman içerisinde dünya değişmiş, ölümcül bir haline gelmiş. Gece olduğunda gezegenin neredeyse tamamı donuyor. O kadar hızlı bir soğuma ki… Her 5 dakikada 10 derece diye hatırlıyorum. Kitai da çeşitli maceralar yaşayarak gitmeye çalışıyor.

Filmde en çok üzüldüğüm kısım o devasa kartalın ölümüydü. Sağımda oturan S-in ile burada isyana bağladık, yas tuttuk. Solumdaki S-ra ise filmdeki savaş ve gerilim sahnelerinden korkunca –hatta filmden çıkınca “sizinle her şeyi yaparım ama beni bir daha korkunç filme götüremezsiniz” dedi.- biraz da onunla ilgilendim. Ama bilim kurguydu yani, endişeye mahal yok. :D

Jaden Smith’in oyunculuğu hakkında saydırmışlar bu arada. Ama bence o kadar kötü değildi. Korkmuş rolü yapmayı da çok iyi becerdi, o kadar ki sinirden küplere bindim. “Yeter ya yeter! Bu kadar da korkak olunmaz ki!” Hele o bir ara yok “baba beni kurtar” nidaları falan, uyuz oldum sana Kitai. Adam nasıl gelsin? Uçsun mu hıyaroloviç seni?

Filmin senaryosunda bir orijinallik yoktu. Ama çerezlik bir filmdi, sürükleyiciydi. Görsellikten bakarsak çok güzel olduğunu da düşünüyorum. Bu filmi 3D izlemeyi isterdim sanırım. -3D sevmiyorum da ben- Kitai’ın uçtuğu sahneler falan. Neyse, benim beklentim daha yüksekti senaryo açısından. Ama yapacak bir şey yok. Çok daha iyi bilim kurgular gördüm, özetle hikaye çok kısırdı ama dediğim gibi görüntüler güzeldi. Öyle işte. Ve IMDB puanının biraz düşük olduğunu düşünüyorum.


World War Z - Dünya Savaşı Z

Yapımı: 2013 - ABD
Tür: Aksiyon, Gerilim
Süre: 113 Dak.
Yönetmen: Marc Forster
Yapımcı: Brad PittIan Bryce
IMDB puanı: 7.3
                
Buna da ablamla gittik işte. After Earth bu filmin yanında çocuk filmi gibi kalıyor. Evet içinde zombiler var -tabi zombi demek ne kadar doğru olurlar bilinmez- ama ütopik bir film değil. Gerilim müzikleri iyiydi o yüzden biraz korkabilirsiniz belki ama sizi potansiyelinize kalmış bir şey. Mesela ben korkmadım ama ablam korkudan altına yaptı. Filme bayağı bir geç saatte girip, çıktığımızda AVM’nin bomboş olduğunu görünce daha bir korktu tabi. Bizi alsın diye babamı aramaya çalışırken bütün telefon rehberini sıradan geçirdi. Sonra tenha ve karanlıkta biz eve yürürken ben onu korkutunca –yaşasın kötülük- daha bir ödü patladı. Koşa koşa eve gitti. :D

Neyse, filme gelirsek… Gerry (Brad Pitt) bir aile babasıdır. -tipik- Eski ajan vesaire olan bu arkadaşımız ailesiyle olmak için işini bırakmıştır ama gelin görün ki zombiler dünyayı basınca bu eski deneyimli askere BM’nin ihtiyacı vardır. Önce bunu yapmak istemez ama ailesinin gemide kalabilmesi için bunu yapmak zorunda kalmıştır.

Bunu olayın ilk ortaya çıktığını sandıkları yere, Güney Kore’ye gönderirler. –Sinemada bende oluşan tepkileri tahmin edebilirsiniz :D- Ne var ki oraya geldiklerinde gece ve sadece üsse gidip geliyorlar ve hiç Koreli yok. Sadece iki tane... Neyse orada öğrendiklerine göre Ortadoğuya gitmesi gerekiyor. Ayrıca o arada hemen Kuzey’e laf sokuşturmuşlar. Güya Kuzey salgını engellemek için bir günde 26 milyon nüfusunun dişlerini çektirmişler. Isıramayınca bulaştıramıyorlarmış.

Neyse arkadaşımız bu sefer de ortadoğuya gider. Orada dikilen surlar sayesinde ve çok daha önceden haber aldıkları için koruma sağlanmış. Ama nereden çıktığını onlar da bilmiyorlarmış falan filan. Bu kısımla ilgili diğer spoilerları da vermeyeyim bari. İyice kaçırmayayım tadını. Yalnız “10. Adam” meselesi çok etkileyiciydi. Belki de filmde en anlamlı bulduğum yer.

Neyse oradan da WHO (Dünya Sağlık Örgütü) yoluna düşer. Henüz Güney Kore’ye gittiklerinde BM’nin tek umudu olan virologun –kaçarken ayağı takılıp düşer ve kendini vurur, böyle ölüm mü olu kardeşim ya?!- söylediklerini hatırlayarak bir çözüm önerisi sunar. Falan fiskos, bu kadar yeter. Bütün filmi anlattım neredeyse.
-“Zor olan kırıntıları görebilmektir. Çünkü ipuçları onlardır. Bazen bir virüsün en acımasız yanı diye düşündüğümüz şey aslında onun zaafıdır.”

Zombiler korkunç değil, komiktiler. Her zaman olduğu gibi tipsizdiler. Ama hastalık ve çözüm bulma süreci çok mantıklıydı. Yani bilimsel açıdan mantıklı bir senaryo sunmuşlar. Gerry sürekli hareket halinde olduğu için dolayısıyla filmde hızlı ilerliyor. -Gerçi benim ikinci yarıda çok tuvaletim gelmişti o yüzden bana geçmek bilmedi. :D- Güzel bir filmdi, bilim kurgu, gerilim sevenlere tavsiye ederim. Bir daha izlemem tabi, o kadar da değil ama güzel. İzleyenlerin de büyük bir çoğunluğu beğenmiş, zombi filmleri arasında zirveye oynadığı düşünülüyor.

İki önemli oyuncunun, yapımcılığını da üstlendikleri bu filmlerin aynı zamanlarda vizyonda olması güzeldi. Eğer Will Smith, Jaden'ı beyaz perdeye sokma amacı gütmeyip de farklı bir şey ortaya koysaydı her şey daha farklı olabilirdi. Will Smith'i Pitt'e oranla açık ara farkla daha çok sevmeme rağmen, Dünya Savaşı Z daha iyiydi diyorum. Ama Will hepsini tek başına döverdi. :D
               
Görüşmek üzere!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder