Pazartesi, Eylül 09, 2013

Üçü Bir Arada: Uzakdoğu Sineması #2

Merhaba!!!
Bu yazı dizisinde ne yapıyorum, adı üstünde üçleme tabi. Yazının ilki burada

LOVE ON THAT DAY


Bu filmden herkes övgüyle bahsederken cidden merak etmeye başlamıştım. Sonra birden ilk kez olumsuz bir yorum duydum, o da Küçük Filozoftan geldi. Şimdi ona teşekkür etmem lazım yoksa beklentim tavan olacağı için çok büyük hayal kırıklığı yaşardım.
Klişeler dizisi ve mantıksızlık daha 5. Dakikada başlıyor. Motorun üstündeki esas kız, yaya olan esas çocuğa çarpar. Sonuç ise ancak çizgi filmlerde olan türden bir şey. Komedi filmi niyetine izledim, güldüm geçtim. Düşerken tutma, ceket verme, babasını arayan çocuk, pencereden çarşafla kaçma, sırtta taşıma, o kadar çok var ki hepsini sayamayacağım. Allah’tan aynı anda tek iş yapamama gibi bir takıntım var. :D
Karakterlere gelirsek, Mario’nun oyunculuğu berbat ötesiydi. Xiao Ya ise yaşına rağmen küçücük kız gibiydi.  DJ tabi ki favori karakterimdi, müzisyenlere zaafım var o kesin. Tae Gon’u da sevdim ama yapma be senarist, kimse o kadar salak olamaz. Neyse ki bu kız filme azıcık renk kattı yoksa kusabilirdim. :D Fu amca ise filmi sonuna kadar izleyebilme nedenim, olmasa izlenmezdi. :D
Sonuç olarak izlemenize hiç gerek yok. Cidden çok boş bir film.

DASEPO NAUHGTY GIRLS


Sıradaki filmimiz içinse alın size bir başka boş film. Seçimlerim berbat öyle değil mi? Ama en azından bu filmin amacı saçmalamakmış ve çok da güzel saçmalamışlar. Çok da ilginç bir filmdi aslında. Ama bittikten sonra “Eee?” diyorsunuz. “Ne oldu şimdi?”

Ateist sınıfına merhaba deyin, en öndeki de Çançiçeği^^
Bir din okulu düşünün ama lise değil, lütfen. :D Bir sınıfta Budistler, bir sınıfta İseviler, bir sınıfta ateistler… Dinle de dinsizlikle de dalga geçmişler, sanırım yapımcı agnostik. :D Arada bir fantastiğe bağlayan, fakir mi fakir bir kızın hikayesi… 


Diğer karakterler ise şöyle:
-Kızın travesti olmayan sadece kadın gibi giyinmeyi seven “büyük ablası” ama erkek. Sonra bunlar kanka oldular falan. Eros’a tapan bir topluluk bunları kaçırdı, dans ettirdiler, sonra da saldılar. :D


-Kızın aşık olduğu İsviçre’den gelen zengin ve yakışıklı Anthony. Daha sonradan kızın annesi abisini evlatlık verdiğini, Anthony’nin o olabileceğini söyledi, Anthony de kendinin evlatlık olduğunu, doğum tarihini tam bilmediğini falan söyledi. Bu aralar komikti.


-Ateist sınıfındaki tek gözlü çocuk… Tabi tek gözlü olduğu için dışlandı falan ama daha sonradan çançiçeğinin onu sevdiğini öğrendi. Ayrıca yan tarafta oturan başka bir oğlan buna sarkıyordu. Bir de bunun bir kardeşi vardı. Anthony ona aşık oldu ama kız, kız değilmiş meğersem. :D

Tek Göz :D
Tek Göz'ün kardeşi, çok tanıdık bir yüz değil mi?^^
-Okul müdürü. Daha sonradan bu adamın içine meğer kore mitolojisindeki bir yaratık olan Emuki girmiş, Emuki de kızlara bakireliğini geri verip duruyordu. Bütün kızlar bir anda akıllı, uslu olup sadece sınav çalışıyordu. Anthony’nin iki arkadaşı da bu işin peşine düştü ve sonra okul bahçesinde bütün lise ile Emuki savaştı. Nasıl savaştığı konusuna hiç değinmiyorum. Sonra Emuki ejderhaya dönüştü ve gitti.
-Gri bebek. Bütün film boyunca kızımızın sırtına yapışık olarak gezdi durdu. Filmin sonlarına doğru veda etti. Sonra da gidip Anthony’ye sardı. Meğer Anthony’nin de ailesi iflas etmiş, artık fakirmiş.


-Kızın gerçek abisi. İsviçre’den sonradan gelen bu arkadaş visual keici çıktı asdfdsasdsasdas Kendisi tam bir rahatsızdı. Filmin başında ve sonunda pembe saçlı pembe giysili bir amigo kız demek istediğim takım vardı. Onların dansıyla başlamıştı film ve mezuniyet sonunda onlarla bitti. Atlayıp zıplarken the end.


İlginç ama sevdim. Tuhaf ama hoştu. Böyle acayiplikler güzel oluyor bazen.



TOKI WO KAKERU SHOUJO


Yani “Zamanda sıçrayan kız”
Sonunda insancıl bir film dedim. :D Sıkıcıydı biraz, ben arkasına geçip itekledim ama yine de insancıldı. :D Birçok klişe görmüş olsak bile başrolümüz o kadar sevimli idi ki başka bir karaktere gerek yoktu. :D Sınavı geçtiğini öğrendiği andaki sevinme şekli beni bitirdi zaten, o anda “tamam bu kızı aldım ben.” Dedim. :D

Akari’nin annesi bir gün beklenmedik şekilde trafik kazası geçirir ve durumu kritiktir. Annesinin başında oturup sırlarken annesi gözlerini açar ve kızından inanılmaz bir şey ister. 1972 yılına gidip Fukamachi Kazuo’ya sözün unutulmadığını söylemesini. Akari annesinin arzusu üzerine gidip laboratuardaki iksiri içer ve tarihi söyler. Ne var ki 72’ye değil 74’e gider. Bu sahneler çok hoştu açıkçası. Sonra orada Ryouta isimli bir genç ona yardım eder ve anlaşılacağı üzere filmin ilerleyen sahnelerinde aralarında oluşacak duygusal bağ kaçınılmazdır.


Ne kadar arasalar da Kazuo’dan ne ufak bir iz yoktur. Hatta geçmişteki annesi bile kim olduğunu bilmiyordur. Fukamachi Kazuo kim? Ryouta’nın kameraman arkadaşı bilin bakalım kim çıkacak? Akari ne için geleceğe dönmekten vazgeçecek? Spoiler vermeyeceğim, kendimi geliştiriyorum. :D


Güzel bir finaldi, ikinci yarı daha hareketli geçti. Mutlaka izleyin diyemem ama canınız sıkılıyor ve bir Japon filmi izlemek istiyorsanız neden olmasın?

Evet, yazı burada sona ermiştir. Bir başka yazıda görüşmek üzere!!!

4 yorum:

  1. Oturduğum yerden Dasepoya lanet ettim yani :D O zaman ilk iki filmi kafadan sildim, ama 3. çok ilgimi çekti, yanlış bilmiyorsam bunun birde anime olanı var de mi?
    Eline koluna klavyene sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet film animeden uyarlama :D Animedeki kız da çok tatlı :D Gayet izlenebilir bir film, özellikle benim gibi bilim kurgunun suyunu çıkarmamışsan büyük zevkle izlersin. :D Dasepo'yu ben nereden nasıl buldum bilmiyorum valla ama bir film ancak bu kadar manyak olabilir. :D

      Sil
  2. zamanda sıçrayan kızı izlemiştim ve ağır ilerleyen bir film olmasına rağmen beğenmiştim açıkçası (: diğerlerine bakacağım özellikle şu fena saçmalayan filme (: çok renkli geldi çünkü (: bu arada blogunu yeni keşfedenlerdenim ve cidden çok beğendim eline sağlık (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiiim öncelikle^^^^^
      Evet, bende beğendim ama dediğim gibi Bilim Kurgu otakusu olduğum için biraz :D Dasepo mu? Çok renkli gerçekten de saçma olduğunu bilerek izleyince fena olmuyor :D

      Sil