Pazartesi, Eylül 26, 2016

limon ağaçları ve hayal mimi


monet'in limon ağaçları, 1884
nuncques'in limon ağaçları, 1900
bonnard'ın limon ağaçları, 1940
quang ho'nunn limonları
en güzel limon ağacı
 
hayat sana limonları hediye ettiğinde
-teşekkür et
-limonata yap
-limon ağacı dik
-yemeklerine sık
-hokkabazlık öğren
-sat (50 cent'e)

not: (bir de kitap olan limon ağacı var ama ben çok etkilenmemiştim ondan, yokmuş gibi yapalım.)

*** 

gelelim güzide yazımızın esas kısmına. sevgili deeptone beni mimlemiş, öncelikle çok teşekkür ediyorum kendisine. bir zamanlar mim yazdığımda mimin konusuyla ilgili şarkılardan bir playlist yapardım. uzun zamandır yapmamıştım, birden canım çekti. yazının sonuna ekleyeceğim, ilgililere duyurulur. şimdiiiiii, başlayalım efenim.

1. hayal kurmaktan hoşlandığınız bir yer ya da zaman dilimi var mı?

genelde ne zaman var ne mekan. bunlardan arınmış hayaller benimki. nasıl desem, rüya gibi. zaten gördüğüm rüyaları hayallere dönüştürdüğüm çok olmuştur. yani benim için hayal kurmak daha çok bir öykü kurmak gibi denebilir.

kendime ait, daha gerçekçi hayaller daha çok bir saat sonra için ya da en fazla bir haftalıktır. ama zaman tabi izafi bir kavram sonuçta. sonra geçmiş zaman dilimini de kullanırım ben. geçmişe dair hayaller nasıl olur demeyin, olur.

burada önemli olan, hayalden kastımız ne? yani hayal kurmak derken when i get famous everybody's gonna see tarzında bir şey yok. yani gelecekte olmayı hayal ettiğim herhangi bir şey yok anlatabiliyor muyum? belki de sorunum budur. açıkçası bunun hakkında düşünmemeyi tercih ediyorum. uzun vadeli gerçekleşebilir hayaller bana biraz da plan gibi geliyor. ve plan yapmaktan hoşlanmam. 

2. en çok nelerin hayalini kurarsınız?

farklı farklı hikayeler, yüzde doksan beşi var olmayan insanların üzerinedir. nasıl desem, öykü gibi, film gibi. güzel hayaller kurarım tabi, kötü şeyler olsa da mutlu sonla biterler ama genelde sona gelmeden başka öyküye geçerim, hem sonra son dediğimiz şey nedir ki? herkesin ölmesini bekleyecek değilim, sıkıldığımda bırakıveririm. bazen hayalsiz kaldığım olur, o zaman canım çok sıkılır, mutsuz olurum.

3. şimdiye dek çok hayalinizi gerçekleştirdiniz mi? 


açıkçası hayallerim çok gerçekleşebilir türden olmadığından ve dediğim gibi bir çoğu bana ait olmadığından pek değil. yani hep şunu hayal ettim ve en sonunda yaptım? hiçbir şey. ah gerçi şu günlerde yaptığım bir şey var, denizaşırı ülkelerden mektup arkadaşı edinmek. her zaman bu tarz bir şey istemişimdir ve şimdi üstelik bir kaç tane var, benim yaşlarımda olan öğrenciler. onlarla bir şeyler paylaşmanın zevki çok farklı, en azından bunu yapmış olduğum için mutluyum. bir de önümüzdeki dönem radyo programı yapabilirsem bir başka hayal diyebileceğim şey gerçekleşmiş olacak. açıkçası bu çok makul bir hayal çünkü okul radyosunda isteyen herkes yapabiliyor.

4. henüz gerçekleşmemiş ama illa da gerçekleşecek dediğiniz bir hayaliniz var mı? sakıncası yoksa anlat çabuk nedir?

açıkçası hiç böyle bir şey düşünmemiştim. yani bu illa da olacak, evet yazar olmak istiyorum, hem de çok istiyorum ama açıkçası iyi bir yazar olmak istiyorum ve gerçekten iyi bir şeyler ortaya koyamazsam yazar olmak da istemem. gerçekten bu konuda çok kaliteli bir şey, olmazsa da n'apalım ama. aynı şekilde sinema da öyle. gerçekten çok iyi filmler çekebileceksem yönetmen olmak istiyorum yoksa reklam çekmek için değil. ha reklam çekmem demiyorum, sonuçta bu filmler hangi bütçeyle çekilecek efendim, varsıl bir ailem yok. el mecbur. orson welles gibi çekmek istediğim filmleri çekmek için çekmek istemediğim filmler çekip durarak hayatımı geçiremem. reklam filmi daha iyi, filmografiye işlenmez, para getirir. yani işte böyle, iyi olacaklar gerçekleşsin, yoksa kalsın.

haa aslında bir tane var. bu hayal sayılır mı emin değilim? on iki yaşından beri, gelecekte kendimi nerede gördüğümü sorduklarında bir çay bahçesinde işsiz bir şekilde oturuyor oluyorum. yani illa da gerçekleşecekse benim bu işsiz olma durumum gerçekleşir.

şimdi mimleme zamanı. isteyen alsın dediğim çok nadiren alan oluyor çünkü kimse benim gibi yüzsüz değil. siz mimi alın, paul mimledi deyin, ben ismini buraya eklerim, yorumları falan da sileriz, arkamızda iz bırakmayız, sorun değil. evet finding me, karga ve kız, roromiya, öneri makinesi vee fasulye. yeter ulen sal beni diyen arkadaşlarımız anlayışla karşılanır efenim, teşekkürler, görüşmek üzere! 

***

the last shadow puppets - the dream synopsis
green day - boulevard of broken dreams
the teardrop explodes - when i dream
dio -  could have been a dreamer
coldplay - a head full of dreams
eurythmics - sweet dreams
kim feel - fly to your dream
imagine dragons - dream
the cranberries - dreams
dokken - dream warriors
aerosmith - dream on
mot - perfect dream
priscilla ahn - dream
keane - bad dream
birdy - dream
dbsk - dream



24 yorum:

  1. Limona bayılırım, ama gerçekten bayılırım 😄 Resimler çok güzel. Mim için teşekkürler, çekindiğim bir mim ama seni kırmayacağım tabi ki, yaptığımda paylaşırım burada da ☺️.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok seviyorum yaaa :'') yoo kendini zorlamana gerek yok, yalnızca canın istiyorsa yapmalısın, kesinlikle kırılmam, yani tamamen sana kalmış

      Sil
    2. Olsun, yapacam dedim artık yapacağım ☺️

      Sil
    3. pekisi, umarım yaparken eğlenirsin :)

      Sil
    4. Yaptım, yapım :). İşte bu da linki :).

      http://onerimakinesi.blogspot.com.tr/2016/09/mimlendim-hayalmimi.html

      Sil
  2. Genç kız ben artık mim de yoğummm, ben aslında yoğummm diyorum :D Beni sal kardeş :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. salayım kardeş ama niçin? yani blog mu yazmayacaksın mim mi yazmayacaksın, neler oluyor hayatta? :D

      Sil
    2. Yok tövbe şu an blog yazmamak gibi bir niyetim yok :D ama mim'ler çekmiyor beni, başka post'larda buluşalım :D

      Sil
  3. Lemon Tree diyince aklıma Fool's Garden geldi :)) Bu aralar psikopat gibi dinliyorum bunu. Ara ara oluyor böyle şeyler.
    Güzel mimmiş efennim. Senin hayallerden bahseden yazılarını okuyunca kendimi sorgularken buluyorum hep :D
    Vakit bulunca yapacağım zibilyon tane mimin arasına yolluyorum bu mimi de(Yalan. 3 tane mim birikti sadece :D (bkz. kendini hep akla gelen gibi göstermeye çalışmak)). En yakın zamanda yapmaya çalışacağım. :)
    Şarkıları da sırayla dinliyorum. Dinlemeyi bitirince geri döneceğim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şarkılar çok tatlış ya
      bunu yazarken ben de kendimi bayağı sorguladım, lan dedim git adam gibi hayal kur da bari gerçekleşirse sevinirsin falan :D
      hahahahha dersen ki dur paul yapma paul mimleme artık beni dururum :D
      hepsini ayrıca severim, bu playlisti yaparken bir daha baştan sona dinledim, en birinciyi seçemedim :/

      Sil
    2. Listenden en beğendiklerim:
      aerosmith - dream on
      imagine dragons - dream
      eurythmics - sweet dreams
      coldplay - a head full of dreams(şarkının ismini çok beğendim ama çok da güldüm. Coldplay ne kadar çok kullanıyor "full of" kalıbını :D )
      mot - perfect dream(Ah, bu şarkı nambır van oldu benim için. Tercümesine bakmalıyım hemen)
      priscilla ahn - dream(Bu kadını çok seviyorum ya. Sesi çok huzur veriyor bana)
      Keane - A Bad Dream
      birdy - dream
      Ve içinde dream geçen 3 şarkı geldi bak aklıma :D
      Ozzy Osbourne - Dreamer
      History - Dreamer
      Beyonce - Sweet Dreams
      Sormayı unutmuşum(unutkanlığım :)) ), limon ağaçları nereden esti? Resimler çok hoş :))

      Sil
    3. Beyonce'la çok aram olmadığından onu koymamıştım ama diğer ikisini unutmuşum cidden. History o şarkıyla çıkış yaptığında ne çok hoş gitmişti, sonradan bozdular. Osbourne zaten severim, teşekkürleeeer
      mot var yaaa bir tanedir bir taneee
      bana galiba böyle esiyor arada, tabi şarkıdan esti, aklıma monet geldi, sonra gittim diğer şeylere baktım falan filan, öyle geldi yani

      Sil
    4. Beyonca çok garip bir kadın ya :D Sevmiyormuşsun ama Grown Woman şarkısına bir bakıver bence, eğlendim resmen klip ve şarkısıyla :D
      Ne demek :))
      Bence de öyleee :D
      Laf lafı, resim resmi açtı diyorsun :))

      Sil
    5. Beyonca yazmışım. Allah beni ne etmeye :D Matematik çalışmak yerine bloglarda dolaşıyorum diye parmaklarım çarpıldı sanırsam :D

      Sil
    6. yok sevmiyorum demem, takdir ettiğim yönleri var ama yani sevmek ya da sevmemek gibi ayrıntılı bir düşünceye sahip olmadım hakkında :D güzel bir şarkıymış ama çok benim tarzım değil sanırım.
      evet evet, serbest çağrışım ihtisas alanımdır :D o zaman ben de fena çarpılacağım galiba

      Sil
  4. limon ağaçları çok güzel bir tema ya, çok zevkli bir giriş olmuş. canım paul beni mimlemişsin *-* hayal konusu içimde kanayan bir yaradır. kurmaya yeltendiğim hayallerim gayet gerçekçi ve parayla bağlantılı hayaller genelde, param da olmadığı için beni üzmekten öteye gidemiyorlar maalesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederiiiiimmm
      yani tabi ki dünyayı gezmek ya da film çekmek falan gibi bütçe gerektiren hayaller yok değil ama hani bu paraya sahip olacağıma öyle inanmıyorum ki gerçekçi hayal bile demiyorum maalesef, hayat zor

      Sil
  5. Görseller de, mim de çok mu hoş ne? :)

    Ben de beklerim Kafa'ya, sevgiler! :)

    YanıtlaSil
  6. Önce ne olduğunu anlamadım. Mim mi ki bu? Yoksa limon temalı mim mi? Yoksa limon ağaçları haftası mı? Sonra ne olduğunu sorgulamadan hayretle önce ağaçları izledim sonra da hayallerini. Hayallerle ilgili konuşmak hem çok özel hem de bir o kadar sıradan değil mi? Hayallerle arkadaş edinebiliyoruz, ama aynı zamanda herkesten de saklamak isteyebiliyoruz. Hayallerinle doğrusal bir ilişkin olduğu için takdir ettim seni, birçokları gibi basamak basamak dert bindirmiyorsun omuzlarına. Daim olsun.
    Finding me'ye katılarak benim de hayallerimin çok gerçekçi ve bu yüzden de plan-program halinde olduğunu belirtmeliyim. Ama bu mimi yapacağım ben arkadaş, yoksa mim nedir unutacağım valla. Çok teşekkür ederim Paul. :)

    Tüm limon ağaçlarını sevdim ben, teması olan her şey çok güzel ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. limonların mimle ilgisi yok o benim gelgitlerimin bir ürünü :D
      belki yuh diyeceksin ama şu mimi yapana kadar hayallerim üzerinde çok da düşünmemiştim, sanki herkes benim gibi hayaller kuruyor gibi geliyordu ama saçma tabi, insanın kendini dahil ettiği hayaller daha güzel olsa gerek. tabi dediğin gibi zorlukları da var.
      plan program da hayal sayılabilirler sanırım, yani bu konuda referans olduğumu sanmıyorum ama :D yap yahu, bir okuyalım roromiyanın hayallerini neymiş, nasıl kurarmış. ben teşekkür ederim, ne demek

      Sil
    2. İnan yalnız değilsin. Ben de pek düşünmezdim hayalim ne olsun diye ama bazen istemdışı hayal kuruyormuşum. Bu mimle farkına vardım onun da. Umarım hayallerim seni boğmaz. :D

      Roromiyanın hayallerinden pek bir şey bekleme yine de. Uyarımı yapayım. :)

      Sil
    3. yahu benim hayallerimden daha sıkıcı olamazlar emin ol :D

      Sil